Saat Terindah...


Kepalaku pening..blogger-emoticon.blogspot.com
Mata seperti berpinar-pinar..
blogger-emoticon.blogspot.com

melihat cahaya yg seakan akan kelam menanti gelap
entah bila nak kembali terang





Terlihat objek besar di hadapan.blogger-emoticon.blogspot.com
Objek tersebut merenung aku mcm nak makan je..
Aku hanya mampu tunduk, tak berani berlawan mata denganya
blogger-emoticon.blogspot.com
..




Mataku liar memandang kiri dan kanan..blogger-emoticon.blogspot.com
mencari halatuju dan jawapan
kepada persoalan ku




Tatkala itu..
Aku seperti seorang mangsa kapal karam..
timbul dan berpaut kepada
sebatang papan..
menanti mati..
blogger-emoticon.blogspot.com


Akan tetapi.blogger-emoticon.blogspot.com
jauh disudut hati.. masih mengharapkan bot penyelamat untuk datang..
Melihat keadaan itu.. ramai lagi mangsa yg seperti aku...
bingung



Arhhh.. kenapa aku tak blaja berenang??blogger-emoticon.blogspot.com
Kalau tidak, sudah pasti aku dapat menyelamatkan diriku
ke tempat yg lebih selamat






Suara ngauman Objek itu memecah kesunyian
" Saah Nus Taniya, Masyii?'blogger-emoticon.blogspot.com
(Setengah Jam Lagi, okay?)
Hah... ape yg aku buat nie..blogger-emoticon.blogspot.com
Terlalu banyak lopongan di helaian hadapanku..
"Tuh la Mak suruh blaja sungguh2, Kau lepak2..
Buku kau campak2.. tapi harapkan result yg gempak2"
ngomelan kecil hatiku. .





Hati mula gundah gulana..blogger-emoticon.blogspot.com
tatkala jarum paling panjang bergerak seperti mengejek aku

"lembab gila kau"blogger-emoticon.blogspot.com




Aku cuba berfikir sederas yg mungkinblogger-emoticon.blogspot.com
bagi mengisi kekosongan..
Salvage Pathway
yg tak ingat
diganti dengan De Novo..

Memeras lagi otak yg dah mmg renyuk dek terOver use..blogger-emoticon.blogspot.com





Aarhhh.. Pening.. Sakitblogger-emoticon.blogspot.com
Jantung mengepam laju, hasil secretion Adrenaline yg banyak dalam circulation
Fikir..teruskan berfikir..blogger-emoticon.blogspot.com




"Masyii.. Khalas Kida?"blogger-emoticon.blogspot.com
(Okay, Habis sudah)
Objek itu dengan lajunye meragut helaian2 di atas meja..
beberapa detik untuk aku muntahkan hentaman terbaik
walaupun tangan penat berlari 1500m, peduli ape...blogger-emoticon.blogspot.com
dan akhirnye kekosongan terisi..blogger-emoticon.blogspot.com dengan tulisan ala-ala ketamadunan Aztec
kecuali soalan2 yg merepek
(padahal soalan susah)..



Tatkala melangkah keluar..blogger-emoticon.blogspot.com
Aku merasakan seperti Tunku Abdul Rahman, keluar dari kapal terbang
membawa perutusan merdeka.. disambut oleh rakyat jelata yg girang..blogger-emoticon.blogspot.com

Oh.. Indahnya..
hahahaha





N.B : Inilah saat terindah bagi seseorang student..blogger-emoticon.blogspot.com
bagi mereka yg bertungkus lumus, terasa hilang beban yg sangat besar..blogger-emoticon.blogspot.com
Namun bagi mereka yg tak cukup berusaha.. kegusaran di hati.. Tuhan je la yang tahu..
blogger-emoticon.blogspot.com

semoga entry rasmi kali pertama nie bole dibuat pengajaran kepada mereka2 yg membaca..

3 comments:

Anonymous said...

hahaha...
sroh blaja x nak...
g r aku nye blog

anonymous said...

byk gile emoticons..mana dolphin duh?

Paroo said...

shrek > hahaha.. sesal itu lumrah..

Shadira : nie post bengong nak try sama ada penambahan expresi emosi dalam sesuatu ayat lebih mantap atau tak..

Post a Comment